شعر آواز تصنیف3

شعر آواز تصنیف3

شعر آواز موسیقی تصنیف سنتی
شعر آواز تصنیف3

شعر آواز تصنیف3

شعر آواز موسیقی تصنیف سنتی

دلم را بیمه خواهد کرد با نامی که می دانم

  دلم  را بیمه خواهد  کرد با نامی که می دانم    
  ودردم  چاره خواهد  کرد با جامی که می دانم    
تبم بالای چل رفته  درونم سخت لرزیده        
  کلامت را شفا دیده  زپیغامی که می دانم      
درین آیین بجز معشوق چیزی نیست حلاجم       
   وحالا خوب  دانستم زاعدامی  که می دانم
 چمن دررقص می آید سخن با عشق می باید   
   همیشه جاودان باشد گلندامی که  می دانم  
زطرحی ناب باید گفت  با مضراب  باید گفت     
  مرا بیرون برد امشب    زآلامی  که می دانم
هزاران دیش چون دامی نهاده سقف جانت را
   کبوتر باز می گوید زآن دامی که  می دانم
هدر رفتست شبها یت وفردا نیز خواهد رفت  
مشو غافل زایامت  وایامی  که  می دانم
درین ایام شاکر شو پرستش کن پرستیدن 
هزاران بار می گویم  زآن نامی  که می دانم 
محمد{ص } عشق امروزم  محمد عشق هر روزم
سلامت می دهم هرروز بر بامی  که می دانم 


لبت را نوش_جان کردم ولی زین بیشتر آیا ؟

لبت را نوش_جان کردم ولی زین بیشتر آیا ؟

نگا هترا  گمان کردم  ولی زین بیشتر آیا؟

کلاست عشقبازی  شد نگاهت گاه قاضی شد      

 غزل را امتحان کردم     ولی زین بیشتر آیا؟

نیامد یار تا گویم      هزاران بار این پرسش    

جوابش را نشان کردم ولی زین بیشتر  آیا؟

زمین گردید گردیدم همی  بسیار ترسیدم   

نیامد یار آن کردم     ولی زین بیشتر آیا ؟

زمستان شد دلم  یخ زد زنامردی  کجایی تو ؟    

  بهارم را خزان کردم  ولی زین بیشتر آیا؟

صبورم باز با یادت  غرورم راز با یادت  

چنین کردم  چنان کردم ولی زین بیشتر آیا؟

هلا ای دولتی طالع  مرا دریاب پژمردم 

کمی سم در دهان  کردم ولی زین بیشتر آیا؟

عروسی چون غزل آید نگاهی چون عسل آید

ترانه را جوان کردم     ولی زین بیشتر آیا؟

برنده تازه خواهد شد صدای آسمانیها

برنده تازه خواهد شد صدای آسمانیها    
صدای چشمه آمد  شد   فدای آسمانیها 
سکوت قطره باران شد وروی آب میدان شد
زپشت دیده غلتان شد  بپای آسمانیها  
زخط تازه  در دفتر سواد عشق شد باور
بهار خانه     پیغمبر   صفای آسمانیها 
دلیل خانه خا بیدن  وخواب یار را دیدن
کنار  چشمه   روییدن   ندای اسمانیها
تمشک و پونه میاید نوای ناب می باید
سرود غنچه   می زاید  زجای آسمانیها
هوای تازه می جویم زدشت شعر می گویم
نسیم قبله شد سویم  سما ی آسمانیها
سرشت لحظه پیدا کن نماز عشق بر پا کن 
برند تازه  احیا کن    زنای  آسمانیها

غزل با هر نگاهت تازه تر آواز تر گردد

غزل با هر نگاهت  تازه تر  آواز تر گردد 
کلامت عطرها دارد دو چندان ناز تر گردد
شبم عالی ترین شب شد دوباره عشق یارب شد
ستاره عشقباز آمد چون آن مه راز تر گردد
یقین دارم نمی آیی     که دلها را نرنجانی
هماره دوستم داری  دو چشمم باز   تر گردد
زدم بیرون چنان قویی که شوقش آسمان باشد
هوا مه داشت ره گم شد    مگر اعجاز تر گردد
هوا خواهت شدم جانا تو می دانی هوایم را
چنان مستم چنان شوقم    اثر طناز تر گردد 
نتی داری ترنم زا  دو تا چشمه  نتم را  زا 
سرودم عشق را باز آ  به یادت ساز تر گردد
شبم را تلخ کن   با قهوه ای تازه   بجوشانم 
سحر بیدار کن دل  را   تورا سرباز تر گردد

ترجمه انگلیسی- اخلاق تو از اول سرشار تماشا بود

You first ethics  Srshar  Tmashabvd

Sdbagh to Damant was AnzarTmasha

Ghvsh_ you lovers Jadad's dream

Finger to lips was used in Kartmasha

Comb your tresses without the tar VsTaranh

Zarstraw fell into my hands Tmashabvd

He said he gave the people were Zeman

The mother woke up worried Tmashabvd 

Qsrhkha Cyrus king of kings balance

Tourists who came to watch the work was

A man filled with the joy of a mountain all 

At the height alone was Asrartmasha

Toggle tell with each spectacular learn 

Glzart was repeated every day watching